ISO 9000 Kalite Yönetim Sisteminde Kaynak Yönetimi Nedir?

6.1. Kaynakların Sağlanması 

Kalite Yönetim Sistemini etkin olarak işletmek ve müşteri isteklerini karşılayabilmek üzere gerekli her tür kaynak tespit edilmiş ve sağlanmış olmalı. 

6.3. - 6.4. Altyapı ve Çalışma Ortamı 

Müşteri isteklerine uygun üretim yapabilmek için gerekli olan bina, çalışma alanı ve çalışma ortamları, yardımcı tesisler, proses teçhizatı (yazılım, donanım) ve destek hizmetleri gereken detayda tanımlanmış, temin edilmiş ve periyodik bakımları düzenli ve kayıtlı bir şekilde yapılıyor olmalı. 

6.2. İnsan Kaynakları 

  • Kaliteyi etkileyen tüm çalışanların işlerini doğru yapmaları için sahip olmaları gereken yeterlilikler belirlenmiş ve gerekli olan eğitim ihtiyaçları düzenli olarak tespit ediliyor olmalı, 
  • Bu ihtiyaçlar doğrultusunda periyodik (genellikle yıllık veya 6 aylık) eğitim planları yapılmalı, 
  • Bu planlar doğrultusunda firma çapında etkin bir şekilde eğitim faaliyetleri gerçekleştirilmeli, 
  • Personelin eğitim, öğrenim beceri ve deneyim durumunu gösteren kayıtları tutuluyor olmalı, 
  • Eğitimlerin etkinliği değerlendiriliyor olmalı,

 
Geri